Eerste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeroen Lieffering - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeroen Lieffering - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Jeronimo

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

26 September 2014 | Australië, Sydney

Hey people of the good life!

Nu wifi dus maar een eerste verslagje over de eerste paar dagen.

13 Sept-
Vertrokken van schiphol. Zat natuurlijk alleen maar omringt met mensen uit Taipei, natuurlijk meteen maar geprobeert een gesprek te voeren maarja gebrekkig engels! Voorteken van een gezellige vlucht..(uhh NOT)

14 Sept-
Eerste landing ingezet op Bankok vanuit de lucht veel rijstvelden te zien maarja verder ook niet gekomen want ik vertrok anderhalf uur later om vervolgens naar Taipei te vliegen.
Op het vliegveld van Bankok een aardig stel ontmoet en een meisje die zelfde plannen had(backpacken) alleen voor 3 maanden.
Gelukkig dat ik wat mensen had ontmoet op Bankok want eenmaal aangekomen op Taipei moest ik kiezen of ik naar een hotel ging of dat ik op het vliegveld zou blijven. Vooral als je in je eentje bent is dat een lastige keuze. Omdat het meisje bij haar boeking een gratis verblijf voor een middag had gekregen bij haar ticket dus gezamelijk voor gekozen om toch naar het hotel te gaan. Moesten door de douane en vervolgens 25 min met de bus om naar een mooi hotel te gaan in Taipei, wel meteen een klein stukje van Taipei gezien(kunnen we dus weer afstrepen van de lijst). Geprobeerd te slapen maarja meteen gezelschap gehad van een muscito. Dit kwam wel goed uit want ik zou wakker gebeld worden maar dat deden ze gewoon niet. Heb wel even lekker gedoucht, dat is wel fijn na een reis van 15 uurtjes bij elkaar. Vanuit daar meteen weer richting het vliegveld en de reis weer voortgezet, gelukkig nog maar 10 uur en 40 min te gaan.

15 Sept-
Aangekomen op het vliegveld van Sydney wachtende op Australian backpackers om me op te halen. En dat zal je altijd zien dan staat er gewoon helemaal niemand!! Goed begin dus. Na te hebben gebelt met het bedrijf bleek er iemand te hebben gestaan maar omdat ik 40 minuten vertraging had ging diegene er maar van uit dat ik gewoon niet meer zou komen opdagen!! Mocht gelukkig op hun kosten een taxi nemen, daaruit bleek wel hoe duur het land is want het had me anders 120 dollar gekost voor een ritje van 30 min..
Die avond maar meteen een beetje socializen met de groep nederlanders die met een groeps reis heen zijn gegaan gezellig met ze alle lekker gegeten en een klein biertje gedaan. (altijd gezellig natuurlijk ^^)

16 Sept-
Kreeg ik te horen dat ik toch alle zaken zelf moest regelen (langs de bank hier hoefde ik gelukkig alleen een kaart te halen en vervolgens moest ik een medicare card(verzekerings kaart) regelen, dit werd erg lastig bij de medicare in Sydney had een afspraak moeten maken, oftewel had beter gewoon lekker zelf kunnen gaan reizen stuk goedkoper geweest.). Dit zorgde er wel voor dat ik meteen Sydney in kon. Met de ferry richting de stad, dit gaf een onwijs mooi uitzicht over de stad paar mooie plaatjes geschoten natuurlijk.
Eenmaal bij de medicare wachtte iemand me op om te vragen of ik een afspraak had, natuurlijk niet dus ik dacht maak dan nu wel een afspraak maarja de eerste volgende afspraak kon gemaakt worden op 2 Oktober. Toch maar naar een andere plaats geweest om me medicare card te halen.
In Sydney wel meteen een andere sim kaart geregeld hoorde dat de simkaart die Australian backpackers had geregeld slecht bereik had. Wil natuurlijk wel het beste van het beste!
Die avond weer lekker wat gedronken bij het hostel en vervolgens nog paar ranzige wijntjes op het strand. Onwijze kater van gehad.

17 Sept-
Lekker chil dagje gehouden ff lekker op het strand gelegen dichtbij het hostel 100m lopen. Wat contact gehad met twee meiden in het hostel die waren van plan de Blue Mountains te bezoeken. Klonk als muziek in de oren dus gevraagd of ik mee kon. Deze dag vertrok de groep, hierdoor besloten om een surfweekend in te plannen.

18 Sept-
Vroeg op om de bus vanuit Sydney te pakken richting de Blue Mountains. Eerste national parc trip, een woord (AWSOME!!). Onwijs mooi gebergte(aantal mooie foto's opgebracht)! Hadden een ontzettend leuke chauffeur die ons wat historie vertelde van Australie en het verhaal van de drie zusters vertelde van de berg.. Mooie dag dus!

19 Sept t/m 21 Sept-
Deze ochtend me spullen ingepakt moest me kamer verlaten. De rest van de dag beetje op het strand gelegen om vervolgens richting de bus te gaan voor het surfweekend. Ik was blijkbaar de enige backpacker die mee ging want de rest waren bijna allemaal Zwitserse studenten die hun engels aan het bijspijkeren waren. Gezellige people ook wel in voor een lekker biertje. We verbleven in tenten met zon vreselijke legers stretcher en veel te weinig dekens, want in de nacht was het gewoon onwijs koud. Ga je naar Australie is het hier gewoon koud!!! Daarvoor kwam ik hier niet.. Tot ik uit me tent kwam en de skippies om me heen aan het huppellen waren, dat is toch wel iets onwijs special :). En al om al hebben we ontzettend mazzel gehad met het weer tijdens het surfen lekker zonnig zo'n 22 graden. Dus zoals de Aussies dan zouden zeggen NO WORRIES!! Avondje lekker op het strand met een onwijs kampvuur gezeten je kent het wel van de films lekker kumbaja zingen ;).. Tijdens het surfen paar gave filmpjes gemaakt met de Gopro ook die zullen nog voorbij komen..

Nou dat was zon beetje me eerste week weer helemaal klaar met het schrijven tijd voor wat social time!!

See ya next time!!

  • 30 September 2014 - 21:19

    Reggie:

    Mooie foto's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jeroen

Actief sinds 31 Aug. 2014
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 3784

Voorgaande reizen:

13 September 2014 - 13 September 2015

First experience traveling the globe.

Landen bezocht: