eerste verhaaltje samen - Reisverslag uit Mildura, Australië van Jeroen Lieffering - WaarBenJij.nu eerste verhaaltje samen - Reisverslag uit Mildura, Australië van Jeroen Lieffering - WaarBenJij.nu

eerste verhaaltje samen

Door: Jeronimo and Amientje

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

10 November 2014 | Australië, Mildura

ha beste mensen maar weer is een verhaaltje. Dit keer met ze tweeen! Amien opgehaald van het vliegveld die verwachte natuurlijk dat ik op het verkeerde vliegveld zou staan! pfff zo jammer he, wat een vertrouwen!
Vervolgens drie rustige dagen in Melbourne want het was toch een best vermoeiende 42 urige reis. Hebben alvast even een voorproefje op het duiken gehad door het bekijken van het aqaurium world in Melbourne. Hier werd ons gelukkig verteld dat duiken met haaien niet gevaarlijk is, hehe een hele opluchting...

Op de terugweg naar de familie even de bekende winkel IKEA opgezocht om wat goedkopen spulletjes aan te schaffen en natuurlijk de zwitserse balletjes gegeten. Die zelfde dag een fortuin uitgegeven bij de Aussie Disposals aan onze survival gear, dus nu zijn we er helemaal klaar voor!! Eenmaal bij de familie even Amien laten aclematiseren, dat betekent: golfen voor jeroen!!!

Vanuit Newborough een uitje geplant met de auto richting Noojee, hele mooie watervallen en een mooie oude hand gemaakte brug die vroeger werd gebruikt om kolen te vervoeren met treinen. Op weg hier naar toe bedachte we dat we misschien wel moesten tanken zodat we alle bezienswaardigheden konden bereiken met de auto, maarja tanken in Australie is weer een ander begrip. Eerste tankstation OUT OF ORDER,"ja het volgende tankstation is 5 minuten verderop", nou niet kunnen vinden natuurlijk half uur verder met dicht geknepen billetjes tweede tankstation helemaal verlaten WHAAA metertje staat op de E ook wel Empty genoemd in Australie :)!!! maar gelukkig vanaf het tweede tankstation was het nog maar een kwartiertje en bij nummer drie stond het metertje weer bij de F ook wel FULL!!! Gelukkig waren de watervallen het de moeite waard en we hebben weer een wijze les geleerd, eerste tanken voordat je de rimboe in gaat.

Tripje nummer twee gepland lekker een nachtje kamperen in de auto, aangezien we de tent via het internet besteld hadden moesten we daar nog even op wachten. Kampeerboek gekocht en jou hoor onze eerste camping plaats gevonden niet te ver van de familie in een national park, dat klinkt toch fantastisch. Nou dit national park was verre van fantastisch!! Na twee uur door een afgebrand national park te hebben gereden geen camping meer te vinden, waarschijnlijk ook afgebrand ofzo. Wel amina haar eerste kangeroo gezien en een emoe met dr kleintje zien weg rennen, maar naast dat was het niet erg spannend. Toen we eindelijk de verharde weg weer gevonden hadden zijn we richting een meertje gereden waar we dachten gratis te kunnen kamperen. Helaas ook dit was geen succes de gratis camping was een soort van rust plek voor campers en zat in een klein dorpje naast het meer dat nog 15 km verder was. Maarja we hebben na 5 uur rond te hebben gereden een plek gevonden. Een rondje gelopen en vervolgens met onze kampeer spullen heerlijk een maaltijd gemaakt en gegeten. Tenslotte de auto gereed gemaakt en erin gedoken. Nou heerlijk zon nacht met 30 graden. Elf uur lagen we op bed om 2 uur besloten we maar lekker een rondje te gaan lopen. Maar we hebben uiteindelijk toen het begon te regenen en te onweren nog even heerlijk kunnen slapen(toen begon het heerlijk af te koelen). Die ochtend snel terug gereden naar de familie om heerlijk te douche en alle faciliteiten te gebruiken.
Hierna besloten nooit meer in de auto te gaan slapen als dit niet meer nodig is ;)!!!!

Tot dus ver dus nog weinig succes als je dit leest maar het klinkt erger dan dat het is want als je het land ziet met de mooie gebergtes, watervallen en alle mooie dieren op de insecten na! Is het het alles waard.

Gedurende de week hebben we besloten om te proberen onze tweede jaars visum proberen te gaan halen. Hiervoor moeten we 88 dagen werken op boerderijen. Dit zal er dan voor zorgen dat als we nog een extra jaar willen blijven, dit mogelijk zal zijn of als we voor onze 31e dit nog een keer willen doen.

Na onderzoek op het internet hebben we op het interet via een aardige meid een mogelijkheid gekregen om te komen werken in Mildura. Zij vertelde ons dat we het liefst de dag erna meteen konden komen want er was zoveel werk.. Mildura ligt ongeveer 8 uur rijden vanaf ons vorige verblijf, de familie in Newborough. Vrijdag de familie getrakteerd op onze laatste avondmaal bij de familie en zaterdag ochtend vroeg vertrokken richting Mildura. Deze reis wouden we in twee dagen maken nog even een bezoekje doen aan een mooie natuur plek bij het plaatsje Healesville hier hebben we een mooie wandeling van twee uur gemaakt door het bos, waarna we onze reis voort hebben gezet richting het stadje Swan hill. Na 8 uur te hebben gereden hebben we gekeken voor een motel in de buurt van deze stad waaruit bleek dat er een basketbal en tennis kamioenschap bezig was. Oftewel de hele stad was onwijs druk en de twee dichtbij gelegen stadjes allebij op een uur afstand ook volgeboekt, BALEN!! Dit zorgde ervoor dat we dus de gehele reis in een keer meteen zouden volbrengen dus na ongeveer 10 a 11 uur te hebben gereden hadden we eindelijk een heerlijk motel in Mildura.

De volgende ochtend hebben we Mildura verkend en werden we opgehaald door Sara met een of andere vage vent genaamd Don. Dat bleek dus onze baas te zijn die ervoor zou zorgen dat we aan het werk konden. Voordat we er mochten blijven moesten we beide 450 dollar betalen waaronder 2 weken verblijf viel en een borg dat ervoor zou zorgen dat we niet meteen ervandoor zouden gaan. We begrepen al gauw waarom dit nodig was want zoveel werk bleek er dus niet te zijn. Zondag geariveerd te zijn kreeg Amien dinsdag eindelijk een baantje waar ze 2,5 dag aan de gang kon. Woensdag mocht Jeroen eindelijk aan het werk, dit was wel voor 3 hele uren! We verbleven in een ontzettend achterstallige caravan waar Amien niet erg gesteld op was toen ze het de eerste dag zag. Overal zaten natuurlijk mieren spinnen erg goed gezelschap.

Omdat het caravan park nogal afgelegen was zijn we met drie deutsche leuten op safari geweest met onze auto door het Murray Sunset National Park. Dit was een gruwelijk avontuur eerst op de weg vonden we een brown bellie slang die een hagedis aan het opeten was. Blijkbaar is de brown bellie snake de 2e meest giftigste slang van Australie dus gelukkig was hij druk bezig zijn prooi op aan het peuzelen. Het park bestond uit allemaal enorme zand duinen die we over moesten rijden die eigenlijk bestemd zijn voor 4 WD wagens. Tuurlijk kwamen we even vast te zitten maar met ze 4 duwen en Amientje als licht persoon en driftende Verstappen achter het stuur kwam alles weer tot een goed einde. Daar een heerlijke bbq in het park gehad. Daar kwamen we wat motor crossers tegen die ons al raar aan keken dat we met een gewone station wagon het park in zijn gekomen. Deze jongens wisten maar al te best wie onze baas Don was ook wel bekend van het nieuws voor nieuwsgierige mensen even op youtube invullen: Don Mildura Australia, valt niet te missen erg vriendelijke man!! UHH NOT!! Met mazzel omdat we een auto hebben mochten we eerder vertrekken dan de 2 weken die we moesten volbrengen. Vanuit deze plek hebben we wel een gezellig duits koppel ontmoet en die hebben we op onze reis mee genomen. We are very happy!

Op dit moment hebben we net een nieuwe baan gevonden in Cohuna bij een Dairy farm. Onze taak wordt koeien melke, met de traktor graan bewerken en een beetje de boerderij runnen als de boer er vandoor is. Vandaag hebben we hem voor het eerst ontmoet, ontzettend aardige man heeft ook vroeger gebackpacked dus hij zorgt nu al goed voor ons. Er wordt voor onze accomodatie betaald, dit is een cabin op een caravan parc. Mooie ruime kamer met twee slaapkamers een keuken en een onwijs mooi uitzicht over het water. We zijn er dus een stukje op vooruit gegaan!

Nou people we gaan over een half uurtje richting de boerderij dan gaan we samen met de boer voor het eerst de koeien melken en zien hoe de meester het doet! Dus ik zeg toedels en tot de volgende keer.
Groetjes!!!

• 10 November 2014 - 13:11

Regien:

Ha Jeroennn en Amina!
    klinkt als echte backpackers verhalen: niet alles lukt maar het land is super gaaf en de meeste mensen super vriendelijk.

Niet te hard werken zou ik zeggen en graag meer verhalen!! :D

xx gien

• 10 November 2014 - 17:50

Mam:

Hello Cowboy's and Cowgirls. Heerlijk werken daar tussen de koeien. Hoe bevalt het vroege opstaan? Wat een prachtig uitzicht zag ik tijdens het skypen. Werk lekker ontwijk de spetters.
    Liefs uit Schagen. XXX

• 17 November 2014 - 19:28

Ingrid:

Tjee. Ppppppfffff net het hele verhaal in Engels gelezen zie ik nu de nederlanse versie. Neeeeeee ikben van nature niet blond maar nu....... Xxxjes van mij. Ps wel een super verhaal om te lezen.